Aula de cinema

L’Aula de Cinema va néixer dins les Aules de Difusió Cultural amb la doble voluntat d’atendre l’interès que aquest art despertava entre molts dels socis de l’entitat, i d’ampliar el ventall d’activitats programades, oferint als assistents pel·lícules que potser no havien tingut un gran ressò comercial però que, en canvi, presentaven una gran qualitat estètica i de contingut.

SUSPENSIÓ TEMPORAL DE L’AULA DE CINEMA DURANT EL CURS 2021 – 2022

Vistos els problemes tècnics diversos que l’Aula de Cinema ha hagut d’afrontar fins ara en els locals on s’ha ubicat, i davant la no disponibilitat, en aquest moment, d’una alternativa prou vàlida per poder oferir les pel.lícules amb la qualitat que considerem indispensable, hem optat per suspendre de manera temporal les activitats cinematogràfiques, a l’espera de poder trobar el lloc i els mitjans idonis per reprendre-les en les condicions més adequades.
Anunciarem la represa tan aviat com ens sigui possible.

Aquest és el resum del que s’ha anat fent dins aquest àmbit, any a any.

Novembre de 2017: posada en marxa de l’Aula de Cinema

2017-2018: INICIS

En aquest primer curs de l’Aula de Cinema s’intentà projectar pel·lícules que, senzillament, fossin interessants, no resultessin massa conegudes del públic i poguessin agradar)

17-I: Un toque de canela, de Tassos Boulmetis

II: Lo que queda del dia, de James Ivory

II: Estiu de 1993, de Carla Simon

10-III: Tierras de penumbra, de Richard Attenborough

16-IV: Tots els matins del món, D’Alain Corneau

V: El festín de Babette, de Gabriel Axel

2018 – 2019: HOMENATGE ALS INICIS DEL CINEMA

Al segon curs, es volgué començar intentant una mena de cicle de 4 sessions, la unitat temàtica del qual permetés recordar els inicis entranyables del cinema a partir de pel·lícules més o menys recents.

17-X: Cinema Paradiso, de Giuseppe Tornatore

28-XI: The Artists, de Michel Hazanavicius

19-XII: La invención de Hugo, de Martin Scorsese

16-I: La rosa porpra del Caire, de Woody Allen

A continuació es van programar, a petició de persones del públic, dos títols lligats al món literari i que podien resultar especialment significatius en relació amb la programació de les conferències del curs.

13-II: Carta d’una desconeguda, de Max Ophuls

27-III: Frankenstein, de Kenneth Branagh

2019 – 2020: DONES A LA PANTALLA

El cicle d’aquest tercer curs es va centrar en pel·lícules protagonitzades per figures femenines que es podien considerar molt remarcables en algun o altre aspecte.

30-X: La Strada, de Federico Fellini

27-XI: Blau, de Krzysztof Kieslowski

11-XII: La última primavera, de Charles Dance

29-I: Clara, de Helma Sanders-Brahms

19-II: Las vidas de Grace, de Destin Cretton

18-III: Carol, de Todd Haynes

2020-2021: CINE RELACIONAT AMB LA GASTRONOMIA

Aquesta era la intenció del cicle previst per a aquest curs, amb una sola excepció que es va programar lligada a una obra treballada a l’Aula de Lectura. La realitat final ha estat la que presenta el següent llistat, on apareixen ratllats els títols que no s’han pogut projectar a causa de problemes lligats a la situació sanitària que estem vivint:

11-XI Deliciosa Marta, de Sandra Nettelbeck

9-XII: Actrius, de Ventura Pons – adaptació cinematogràfica del’obra teatral E.R. de Josep M. Benet i Jornet

27-I Els tomàquets escolten Wagner, de Marianna Economou

17-III Como agua para chocolate, d’Alfonso Arau

27-IV Tomàquets verds fregits, de Jon Avnet