
El passat 29 de març, una seixantena de membres de les Aules van poder recórrer l’exposició MÀTER, del ceramista Claudi Casanovas, el qual guià la visita i explicà les característiques i el sentit de la seva obra.
Les cinc grans peces de ceràmica instal·lades a la sala 2 del Museu mantenen una relació profunda amb les tres que, creades l’any 2015, formen la sèrie anomenada Jardí de lluna plena i s’alcen a l’exterior de la sala: unes i altres tenen molt a veure amb les forces tel·lúriques ancestrals i amb la fecunditat i, si les unes tenen una aparença fosca, densa, tancada endins com guardant un misteri, les altres es mostren expansives, volàtils, com en una efervescència que parla intensament de la vida.

Al fons de la sala, els sis aiguaforts de gran format que emmarquen les escultures, expliquen i fan memòria del procés creatiu seguit per l’artista, atès que recorden les peces que, durant el procés de creació, van ser descartades i no es van acabar.
També es pot veure, al final del recorregut, un breu documental fet per una cineasta xinesa que aporta una mirada molt especial sobre l’obra de Casanovas, des d’un context cultural i artístic totalment diferent del nostre.