SORTIDA A BARCELONA, DINS ELS ACTES DE L’ANY BEETHOVEN

El passat dijous, 7 d’octubre, una cinquantena de persones vinculades a les Aules vàrem fer una sortida a Barcelona, amb la finalitat primera d’assistir a un concert excepcional: Jordi Savall dirigia a l’Auditori la sisena i la setena simfonies de Beethoven, interpretades per l’orquestra Le Concert des Nations.

Després de la introducció que ens havia ofert el dia anterior en Joan Josep Mayans, i després de les expectatives que el concert ens havia generat, –recordem que ja havíem estat a punt d’anar a sentir-lo fa un any i mig, i es va frustar la intenció a causa de la situació sanitària–, aquesta vegada vàrem poder gaudir-lo a fons, sense entrebancs i submergint-nos en cada melodia, en cada moviment.

Les evocacions dels sons de la natura que ens regala la Simfonia Pastoral, i la bellesa dels moviments de la setena ens van fer passar una vetllada extraordinària. Amb la promesa afegida que suposa el fet de saber que, d’aquí a dos mesos, el 15 de desembre, podrem gaudir d’una segona part, en anar a sentir la vuitena i la novena simfonies, aquest cop al Gran Teatre del Liceu.

El concert, però, no va començar fins a les 7 del vespre, de manera que, arribats a mitja tarda, érem rics de temps, i el vàrem omplir posant-nos al dia en art contemporani. Abans d’anar cap a l’Auditori, la major part dels que formàvem el grup vàrem tenir l’oportunitat de descobrir un centre cultural que a gairebé tots ens era desconegut: vàrem visitar el Museu de Can Framis, que aixopluga una de les millors col·leccions de pintura contemporània d’artistes del país.

Ubicada a ple barri del Clot, la fàbrica de Can Framis, que va començar a funcionar a finals del segle XVIII, va ser un bell exemple d’arquitectura industrial catalana i, fins a principis del segle XX, donà feina a un bon grapat de treballadors del tèxtil de la zona.

Avui, a ple segle XXI, els dos cossos principals de l’edifici han estat bellament restaurats sota els auspicis de la Fundació Vila Casas, tot respectant elements fonamentals, com la xemeneia que dona testimoni del seu passat industrial, i integrant-se harmònicament en l’especial entorn que configura la zona del 22@.

Des de l’any 2009, en què va ser inaugurat, tot el conjunt ofereix als visitants una col·lecció de més de 300 obres, totes creades per artistes catalans o residents a Catalunya, a partir dels anys 60 del segle XX i fins a l’actualitat. Passejar-hi i descobrir-hi quadres emblemàtics, o curiosos, o d’una especial estètica, o… de la mà de les persones que guiaren la nostra visita, va ser un plaer i tota una experiència, que ens permeté d’obrir els ulls a noves estètiques i nous conceptes en el món de l’art.

Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s