CONFERÈNCIA SOBRE EL SON A LES AULES

El passat dimecres, 26 de febrer,  EL Doctor Francesc  J. Segarra, neurofisiòleg clínic i psicòleg especialitzat en el tractament del son, oferí al públic de les Aules la conferència titulada  Dormir bé per viure millor.

La conferència començà amb una definició del son, en tant que funció vital (si hom no  dormís arribaria a la mort), i en tant que estat fisiològic de relativa falta de consciència i inactivitat de la musculatura d’acció voluntària, que permet un descans reparador del cos i de la ment.

A continuació, el doctor Segarra donà una descripció àmplia dels diferents  elements que concorren en el fet de dormir, així com de les fases que, en graus diversos, permeten que el son compensi el desgast del nostre cos, consolidi les nostres capacitats físiques i mentals i, de manera general,  ens posi a to per encarar el nou dia.

Parlà també de diferents trastorns que poden interferir en el son  i obstaculitzar aquestes funcions benefactores,  i donà tot un seguit de consells útils i senzills, sovint molt propers al sentit comú, perquè cadascú  aconsegueixi  optimitzar les seves hores de son.

En aquest sentit, recomanà seguir, des d’una o dues hores abans d’anar a dormir, aquelles rutines i aquells rituals tranquil·litzadors que cadascú ha anat descobrint al llarg del temps i que s’ha adonat que li funcionen  (sopar lleuger, horaris regulars, activitat relaxada…)  i  recordà que, per dormir bé, sempre és important evitar la ingesta de determinats productes (cafè, alcohol …),  aconseguir a l’habitació una situació de comoditat, silenci, foscor, temperatura adequada … i defugir elements distorsionadors, com poden ser la TV o determinades activitats que poden tendir a esverar el cos o la ment en aquestes estones prèvies a agafar el son.

Perquè dormir bé és molt important. Fins i tot més enllà del neguit que ens puguin produir  les situacions d’insomni. Segons el conferenciant, cal que fem tots els possibles per dormir bé, i que busquem l’ajuda de professionals quan això ens resulti especialment difícil, ja que és fonamental  evitar fins allà on sigui possible tot el munt de  problemes que, a la llarga, pot comportar un dèficit en el son, com ara determinades malalties cardiovasculars, acceleració del procés d’envelliment, trastorns afectius i emocionals, alteracions cognitives …

En definitiva,  del que es tracta és de  “dormir bé per sentir-nos bé quan estem desperts”.  Aquest ha de ser l’objectiu en aquest tema.

 

Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s